Regelexamen

Het golfregelexamen via de app GOLF.NL
In het afgelopen jaar is de digitalisering van het golfregelexamen voorbereid en sinds 22 mei 2023 is het zover: het ‘regelexamen 2.0’ is beschikbaar in de app GOLF.NL.

Golfers kunnen sinds 22 mei niet alleen op de website GOLF.NL maar ook in de app GOLF.NL hun regelkennis testen en oefenexamens doen (met nieuwe illustraties bij de regelvragen). Het leren van de regels in aanloop naar het examen wordt hiermee toegankelijker.

Zodra leden klaar zijn om het golfregelexamen af te leggen kan je dat in je account van de app GOLF.NL aanvragen. Wij gaan na verwerking van je betaling het online regelexamen voor je in de app GOLF.NL klaarzetten.
De éénmalige kosten bedragen bij ons euro 7,50. Een eventueel herexamen is gratis.
Zodra wij je golfregelexamen hebben geactiveerd, krijgt je een e-mail én een pushbericht op je smartphone dat het examen klaarstaat.

Nadat wij het examen van je hebben geactiveerd, kan de nieuwe golfer het examen doen in de app GOLF.NL. Zodra je het examen start, krijgt je één uur de tijd om alle vragen te beantwoorden en het examen in te dienen.

Anders dan bij een klassikale toets is er bij het golfregelexamen via de app GOLF.NL geen ‘controle’ van een examinator of surveillant. Bij online examens wordt soms ‘anti-spieksoftware’ ingezet, maar hieraan kleven veel nadelen, met name op het gebied van privacy. Daarnaast werkt het examenstress in de hand. Het gaat erom dat nieuwe golfers een goede basiskennis van de regels verwerven zodat ze veilig, vlot en met plezier golf leren spelen. Om dit te bereiken moet de focus op de opleiding liggen, op regellessen, niet op het examen.

Meteen na het indienen van het examen zie je in de app GOLF.NL of je bent geslaagd.
Als je niet bent geslaagd, dan kan hij op elk gewenst moment opnieuw een poging doen.

Kijk op de website van de NGF voor meer informatie.